گروه بین الملل: به نظر بی معنی است: اگر یک تلفن همراه مدرن دارای تعدادی فناوری پیشرفته –GPSو میکروفون است – چرا نمی توان از آن برای تعیین اینکه آیا حواس راننده با استفاده از تلفن پرت شده است استفاده کرد.
به گزارش خبرخودرو، این سوال مهمی است که توسط مقاله اخیر نیویورک تایمز مطرح شده است. همچنین این یک سوال بدون پاسخ روشن است.
داستان «تلفنها همه چیز را دنبال میکنند به جز نقششان در خرابیهای خودرو»، تلاش شجاعانهای برای روشن کردن نقش رانندگی بیدقت در تصادفات خودرو انجام میدهد، اما اساساً به این نتیجه می رسد که علیرغم قوانینی برای مهار آن، هیچ پایگاه داده قطعی از تعداد خودروها وجود ندارد. کارشناسانایمنی می گویند که برآوردهای فعلی به احتمال زیاد بدتر شدن مشکل را کمتر نشان میدهد.
داستان نشان می دهد که این وضعیت ناامیدکننده ایاست که نه با دادههای موجود از تلفنها، بلکه با نوار قرمز و همانطور که در بالاذکر شد، مقاومت اپراتورهای وسایل نقلیه برای اعتراف به پلیس مبنی بر اینکه ممکن است حواسشان پرت شده باشد، ترکیب شده است.
پلیس می تواند به سوابق تلفن همراه دسترسی پیداکند، اما این روند دشوار است و قوانین حفظ حریم خصوصی مستلزم احضاریه است. حتی درآن زمان، باید تجزیه و تحلیل بیشتری انجام شود تا فعالیت تلفن راننده با زمان تصادف مرتبط شود. این تحلیل می تواند گران باشد و مقامات ممکن است اغلب تصمیم بگیرندکه این مسیر تحقیقات را دنبال نکنند.
منیع
khabarkhodro.com