گروه
بین الملل: خودروهای الکتریکی در دمای انجماد خوب عمل نمی کنند. این به این دلیل
است که شیمی باتری تحت تأثیر دماهای پایین تر قرار می گیرد، در حالی که شرایط ایده
آل اجازه می دهد انرژی آزادانه تر جریان یابد.
به
گزارش خبرخودرو، اما همه خودروهای برقی یکسان ساخته نمی شوند، همانطور که تقریباً
در مورد همه چیز در این دنیای ما صادق است. وقتی دماسنج به 32 درجه فارنهایت کاهش
می یابد، برخی از خودروهای باتری دار تا 80 درصد از محدوده EPA اصلی خود را ارائه میکنند، در حالی که برخی
دیگر میتوانند پس از طی نیمی از محدوده EPA
آگهی شده، خاموش شوند.
به
لطف دادههای جدید که بیش از 10 هزار خودروی برقی را در ایالات متحده با استفاده
از دانگل تشخیصی آنبورد آنالیز کرده است، م یتوانیم ایده بسیار خوبی در مورد آنچه
در زمستان از برخی از محبوبترین خودروهای برقی در جادههای ایالات متحده انتظار
داریم به دست آوریم.
در
این نوع مقایسه، فولکس واگن ID.4 افت 46 درصدی در برد زمستانی خود داشت که
حدود 130 مایل با شارژ کامل است. در سمت دیگر این طیف، آئودی e-tron قرار دارد که در مقایسه با بالاترین میانگین
محدوده مشاهده شده در دمای ایده آل، تنها 16 درصد از مایل های رانندگی خود را در
32 درجه فارنهایت از دست داد.
تسلا مدل Y، مدل 3 و مدلX
، 24
درصد کاهش داشتند، در حالی که مدل S کمی بدتر بود و 28
درصد محدوده زمستانی کمتری داشت. باز هم، این درصدها نسبت به محدوده رانندگی
مشاهده شده در شرایط ایده آل است.
منیع
khabarkhodro.com