محمود مشهدیشریف تصریح کرد: متاسفانه ٩ماه از فرصت سهماهه دولت برای تصویب و ابلاغی آییننامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده گذشته اما هنوز این امر محقق نشده است.
وی بیان کرد: بندهای تشویقی و تنبیهی بسیاری از آییننامه در نظر گرفتهشده که ازجمله آنها، تعداد گواهی اسقاط به ازای سن خودرو است که هرچه سن خودرو، کمتر؛ تعداد گواهی اسقاط بیشتر و هرچه سن خودرو بالاتر، تعداد گواهی اسقاط کمتر دریافت کند.
بر این اساس بهرغمآنکه یکسال از تصویب اصلاحیه ماده۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو پیرامون از رده خارج کردن خودروهای فرسوده می گذرد اما چند ماهی است صنعت خودرو منتظر ابلاغ آییننامه اسقاط خودروهای فرسوده بوده اما آییننامه این قانون هنوز ابلاغ نشده است.
البته به اعتقاد فعالان این حوزه، عدم اسقاط خودروهای فرسوده ازجمله مهمترین معضلات اصلی در مسیر اجرای قانون هوای پاک است.
بر این اساس ٩ماه از فرصت سهماهه دولت برای ابلاغ گذشته اما هنوز خبری از ابلاغ نیست. درپی این تاخیر پیشآمده، یکی از مدیران مراکز اسقاط خودروهای فرسوده از تعدیل ٩۶درصدی نیروهای فعال در مرکز خود خبر داد و گفت: طی سالهای اخیر به لحاظ برخی تصمیمات در شرایطی قرار گرفتهایم که از ٨۰ پرسنل کنونی با سهنفر مشغول هستیم و مراکز در آستانه تعطیلی کامل هستند.
منیع
www.donyayekhodro.com